2013年1月31日星期四

美國的勝利


中國的崛起,和美國衰落,曾經是20082009的熱門議題。列出的論據很多,包括美國人不讀工程學,金融脫媒,製造業衰落,全靠軍工等。

但這個議題,近年已經越來越沒有市場,一方面,是中國發展中的問題逐漸暴露,可持續性成疑,另一方面,是美國的潛力逐漸顯現。

大概有兩個新的發展,有力地反駁了中國崛起,美國衰落的論點,一個是葉岩氣革命,一個是3D列印。這兩個都是引領未來發展的潮流,而中國基本缺席。

美國葉岩氣革命的成功,主要是制度上的勝利,包括完整的產權制度(是高斯定理對污染問題的完美演繹)、完善的市場制度(輸氣管使用權和擁有權分離)和金融制度(PE對中小企業的支援),這些條件都國企橫行的中國所不具備的。

3D列印,是另一個例子。中國和美國,在理論基礎上沒有很大差距,但在產業發展上就差天共地。中國商業不鼓勵創新,自食惡果。

中國本土至今沒有自然科學方面產生一項諾貝爾獎,而日本單單在本世紀的頭十年,在這方面的獎項就超過上個世紀的總和,值得國人反省。

13 条评论:

匿名 说...

人家說21世紀是中國人的世紀。有慧眼的人都看得出, 18世紀以後, 中國從此衰落, 更遑論挑戰美國。

美國希拉莉早前已說過, 20年後中國會成為貧窮的國家。人家早已不把中國放在眼內。

如果美國Mead Johnson奶粉不輸入香港、大陸, 懼怕大陸人會到美國大使管暴動。

giantdragon 说...

慢慢来吧,国人仍需努力!

Benjamin Graham 说...

fatca
大家如果做金融業, 呢年幾應該都忙緊搞美國個fatca, 美國國會出一條美國海外稅務改革法例, 全世界都要跟, 要改...就算中國銀行都無例外, 除非決定唔做美國人/美國股東/美國企業生意或者唔搞美國業務

試想中國整條咁法例會點, 大家一開始會唔理, 跟住如果有"執行"跡象, 就會睇下有無人事搞掂...

whatsapp
仲有whatsapp, 首先wechat 又再厚顏地抄whatsapp, line 等等, 最大件事仲係有人會監控你wechat, 呢個都係weibo 人人網始終都只限內地

奶粉
正如尊子講, 如果大陸企業將呢d 外國奶粉公司收購, 全部人可能會放棄奶粉, 重投母乳...中國人唔(敢)用中國產品, 原因唔需要講

絶種
我公司英國人講法係, 當中國人(大陸人)流行食一樣野, 呢樣野就會絶種, 上等吞拿魚宜家就面緊呢個危機...因為佢地好多根本係炫耀, 唔係為食

中國超英趕美
硬件軟件十年內都好難.除非幾年內中國可以出現一樣iphone呢類世界性產品...

匿名 说...

沒有大陸貪官移民去美國,睇怕美國地產業下滑情況會更惡劣,2008年唔知邊國既國務卿講什麼"同舟共濟",呵呵,環境好了些,什麼尾巴都藏不了,嘿嘿!

草帽 说...

3D列印基本上可以摧毀全球既零售市場.

匿名 说...

「沒有大陸貪官移民去美國,睇怕美國地產業下滑情況會更惡劣......」

又是那些中國拯救全世界的偉論, 中國何德何能? 連自己人民的生活也弄不好, 中國顧好自己, 已是對全世界人有貢獻。
不然在不久將來, 全世界都一定排華

匿名 说...

「又是那些中國拯救全世界的偉論, 中國何德何能?......」
你睇野有你一套,唔知我邊句令你覺得土共有本事救世界?
我只聽過中國威脅論,無聽過土共救世論!
我睇唔慣美國強權,話你有大殺傷力武器就係有,郁你就郁你,
我睇唔慣歐洲個d食好住好但又唔肯有鑊齊齊孭既性格
我睇唔慣南亞裔既好食懶非既人
我亦都睇唔慣中東個d宗教狂熱死廢柴!
你話我似咩人呢,呵呵!!!

Yau 说...

一個國家的長期實力,是基於生產力和科技。
近日我在細想美國和中國在每一個行業(如農業電訊電子太空航空) 的科技情況,驚見一個事實,發現美國基本上係無任何一方面係落後,基至可以說係絕對領先的情況。

反觀中國,情況剛好相反,可能只有一兩個項目有能力不算是落後,大部份產業僅位於中游位置,還要是西方國家不去競爭的產業....

從這方面看,我心想是有點悲觀的。希望上天能再給中國二十至三十多年的時間。

匿名 说...

中国首创3D打印造飞机钛合金大型主承力构件
首台国产激光3D打印机出口美国

這樣也叫缺席?? 量子先生?

胡井尊 说...

其實中國人最大弱項係鍾意自己人打自己人,依樣嘢係民族性,共產黨主政又好,他朝有民主選舉也好,怎樣都改不了。

胡井尊 说...

補充多句,依家香港係漸漸衰到冇當你係自己人,中國衰香港人會拍手稱慶。

Benjamin Graham 说...

TO 草帽

摧毀全球既零售市場應該唔會, 正如printer 普及但都無法取代紕品市場

但有一樣係肯定就係取代傳統制模所需的勞工市場, 亦係大陸暫時最根本的廉價勞力市場優惠

其實你睇美國無人轟炸機技術的成熟程度,同中國仲有大量講人海戰術思維相比, 想超英趕美真係談何容易

草帽 说...

謝回覆. 我同意中國唯一既廉價勞力市場將會畀科技取締. 坦白講我是非常不看好中國既前景. 請不要忘記最基礎層面, 貨幣之所以出現是因為代替以物易物既煩瑣. 現在既中國還有什麼可以賣出去? 中國又沒有什麼天然資源. 人民幣還頂得住嗎? 搞不好再黎多次金融風暴了, 除非賣地啦.